سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سازه های چوبی

نظر

یک بی زمانی به یک خانه چوبی متصل است. حتی از بیرون فورا احساس راحتی و گرمی می کند. هنگام طراحی خانه جدید و انتخاب سایدینگ خود، انواع مختلفی از چوب برای انتخاب وجود دارد. ایده خوبی است که گزینه های خود را بر اساس توصیه های کارشناسان محلی، مانند سازنده و پیمانکار، محدود کنید. بپرسید چه نوع چوبی به راحتی در دسترس جامعه شماست، چه نوع آب و هوا یا تهدید گونه خاصی وجود دارد که ممکن است به سایدینگ شما آسیب برساند، و چه نوع چوبی در منطقه شما به خوبی کار می کند. برای شروع، در اینجا لیستی از چوب های مختلفی که اغلب برای سایدینگ استفاده می شوند، آورده شده است.

چوب سخت

خانه چوبی

چوب سخت از درختان آنژیوسپرم به دست می آید. این گونه ها دارای تراکم بالاتر و سرعت رشد کمتری هستند که آنها را قوی تر و گران تر از چوب نرم می کند. آنها اغلب دارای دانه های متخلخل و قابل توجه تر از چوب نرم هستند.

خاکستر

چوب خاکستر بیشتر از آنچه فکر می کنید رایج است. اغلب در وسایل خانه استفاده می شود و می تواند در چندین رنگ مختلف موجود باشد. این چوب متراکم و مقاوم آزمون زمان را به خوبی تحمل می کند. اگر رنگ روشن تری مانند سفید انتخاب می کنید، انتظار داشته باشید که به مرور زمان زرد شود. قیمت معمولا بسته به رنگ متفاوت است.

کومارو

چوب کومارو از برزیل سرچشمه می گیرد و اغلب به عنوان ساج برزیلی یا ساج طلایی شناخته می شود. رنگ قهوه ای طلایی ثابت و دوام باورنکردنی آن برای نسل ها دوام می آورد، اما وزن سنگین آن می تواند یک چالش برای حمل و نقل و نصب باشد. رنگ تیره آن نیز در تابستان تمایل به جذب گرما دارد، بنابراین ممکن است برای آب و هوای گرم مناسب نباشد.

گاراپا

گاراپا که در آب و هوای گرم پر رونق است، رنگ نور مشخصی دارد که گرما را در تابش شدید خورشید منعکس می کند. به طور طبیعی در برابر گونه های مهاجم و پوسیدگی مقاوم است و به دلیل ماندگاری برترش شناخته شده است. مانند سایر چوب‌های باکیفیت، Garapa می‌تواند گران باشد و به دلیل تقاضا یافتن آن دشوار باشد.

iroko

چوب Iroko به دلیل درخشش کهربایی روشن و یکنواختی رنگ و همچنین مقاومت طبیعی در برابر حشرات و پوسیدگی شناخته شده است. این یک ماده ظریف و بسیار مورد توجه است که یافتن آن را گران و دشوار می کند و همچنین حمل و نقل و نصب آن را دشوار می کند.

ماساراندوبا

این چوب با رنگ عمیق و بافت زیبا به دلیل موقعیتش به عنوان یکی از بادوام ترین انواع چوب در جهان، "Redwood برزیل" نامیده می شود. طول عمر بالا، استحکام برتر و مقاومت طبیعی در برابر حشرات و آسیب رطوبت دارد. این در سمت سنگین تر است و به طور کلی یک نوع گران قیمت است.

بلوط

بلوط، هر دو قرمز و سفید، یک پوشش واقعاً باشکوه ارائه می دهد. این یک انتخاب محبوب برای ظاهر شیک است، اما ممکن است بهترین انتخاب برای نمای بیرونی در مناطق گرم و آفتابی نباشد، زیرا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند باعث محو شدن رنگ لوکس شود. بلوط قرمز متخلخل تر است و به طور کلی برای استفاده در فضای باز مناسب نیست، جایی که قرار گرفتن در معرض عناصر می تواند باعث پوسیدگی شود.

تاتاجوبا

تاتاجوبا بومی آب و هوای مرطوب در آمریکای جنوبی است و در برابر پوسیدگی و گونه های مهاجم مقاوم است. این چوب بسیار متراکم است و دوام بالایی دارد. هنگامی که در معرض خورشید و سایر عناصر قرار می گیرد، تاتجوبا به سرعت از رنگ طلایی به قهوه ای مایل به قرمز تیره تغییر می کند. نگهداری منظم برای حفظ استحکام و ظاهر آن مهم است.

چوب های نرم

خانه چوبی مدرن

اکثریت قریب به اتفاق چوب مورد استفاده برای ساخت و ساز از چوب نرم ساخته شده است که از درختان ژیمنوسپرم به دست می آید. آنها بسیار سریعتر رشد می کنند، ارزان تر هستند، به راحتی در دسترس هستند و انعطاف پذیرتر هستند (که آنها را برای افرادی که انجام می دهند عالی هستند!).

سدر

سدر یکی از محبوب ترین گزینه های موجود در بازار برای روکش داخلی است. از نظر زیبایی شناسی جذاب و مستعد لکه شدن است. سرو مقاوم در برابر تورم و به طور طبیعی بادوام، معمولاً عمر طولانی تری نسبت به بسیاری از انواع چوب های دیگر دارد، مشروط بر اینکه به درستی درمان و نگهداری شود.

سرو

چوب سرو، یکی دیگر از انتخاب های برتر، حس گرم و روستایی را به فضای داخلی یا خارجی هر خانه می بخشد. بسیار قابل اعتماد است و شناخته شده است که بیش از صد سال در بسیاری از خانه های تاریخی دوام می آورد و آن را به گزینه ای بسیار مقرون به صرفه تبدیل می کند (با نگهداری مناسب در طول زمان). ممکن است برای صاحبان خانه با شرایط خاص تنفسی مانند آسم و کسانی که آلرژی دارند به دلیل خطر تحریک مناسب نباشد.

صنوبر داگلاس

داگلاس فیر به خاطر استایل فوق العاده و لمس های مجلل خود شناخته شده است. رنگ های قرمز گرم و بلوند زیبای آن به چوب خاصیت خوبی می بخشد. داگلاس فیر به عنوان پایدار شناخته شده است و برای نسل ها به خوبی حفظ می شود. مبادله قیمت و نگهداری بالا برای حفظ ظاهر و ارزش آن است.

صنوبر

چوب صنوبر ارزان است، نصب آن آسان است و سطح صاف و صافی از خود نشان می دهد. از آنجایی که این یک چوب نرم است، نگهداری مداوم یک چالش است. برای محافظت از آن در برابر خطر آسیب آب و/یا حشرات مهاجم باید با محصولات با کیفیت به خوبی مهر و موم شود.

صنوبر کاج

کاج صنوبر یک انتخاب محبوب به دلیل در دسترس بودن عمومی و هزینه کمتر، برای افرادی که دست به دست می شوند و برای اولین بار بازسازی خانه ها را انجام می دهند، ایده آل است. به عنوان یک چوب نرم، به طور طبیعی در برابر رطوبت یا حشرات مهاجم مقاوم نیست و برای جلوگیری از پوسیدگی و آسیب باید به خوبی درمان شود.

ردوود

Redwood ظاهری متمایز، زیبا و متمایز ارائه می دهد. در مقابل انقباض شدن در برابر عناصر مقاوم است و برای بسیاری از آب و هواها انتخابی عالی است. نسبت به سایر چوب ها به نگهداری کمتری نیاز دارد و به طور طبیعی دافع حشرات است. اگر خارج از ساحل غربی زندگی می‌کنید، پیدا کردن و خرید چوب‌های قرمز دشوار است و تقاضای زیاد آنها را بسیار گران می‌کند.

کاج اروپایی سیبری

اگر در آب و هوای مرطوب یا گرمسیری زندگی می کنید، کاج اروپایی سیبری می تواند یک انتخاب عالی باشد. این چوب بسیار متراکم است و به طور طبیعی در برابر تجزیه در اثر رطوبت مقاوم است. ظاهر طبیعی زیبایی دارد، اما می تواند در مقایسه با سایر انواع چوب گران تر باشد و پیدا کردن آن دشوار باشد.

صنوبر

الوارهای صنوبر که اغلب در ساحل شرقی یافت می‌شوند، برای سایدینگ تخته‌ها و پانل‌ها ایده‌آل هستند و در عین حال یک پوشش کاج صاف مشابه را نشان می‌دهند. با این حال، چوب صنوبر در برابر رطوبت نیز آسیب پذیر است و برای نگهداری در طول زمان به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد.

چوب ساخته شده یا تغییر یافته

خانه چوبی

اگر دوست دارید نوع یا رنگ خاصی از چوب را انتخاب کنید و خرید آن را گران یا تقریبا غیرممکن می دانید، چوب مهندسی شده که به نظر مواد اصلی ساخته شده است یک جایگزین عالی است.

آکویا

چوب استیله Accoya که عمدتاً از Radiata Pine تشکیل شده است، با استانداردهای باورنکردنی عملکرد و پایداری با کمترین تأثیرات زیست محیطی برخورد کرده است. بسیار بادوام است و در آب و هوای چهار فصل به خوبی خود را حفظ می کند. در حالی که این یک گزینه سازگار با محیط زیست و کم تعمیر و نگهداری است، یک گزینه چوبی گران قیمت است و در اکثر مناطق یافتن آن نسبتاً سخت است.

چوب ذغالی شده

خانه مستطیلی مدرن با روکش چوبی و فلزی مخلوط.

یکی از پرطرفدارترین انواع چوب، چوب سوخته به دلیل جذابیت و دوام جذاب است. چوب ذغالی در خانه های مدرن به خصوص زیبا به نظر می رسد، اما با گذشت زمان در سبک های مختلف محبوب شده است. زغال کردن تخته با قرار دادن آن در معرض شعله باز، چوب را بدون تضعیف آن ضد آب می کند و حشرات را دور نگه می دارد. صاحبان خانه ممکن است اضافه کردن یک روکش روغن را برای حفظ مقاومت در برابر رطوبت در نظر بگیرند.

چوب مهندسی شده

چوب مهندسی شده جایگزینی مصنوعی برای مواد طبیعی است که به گونه ای ساخته شده است که در عین حفظ ظاهر چوب اصلی، قوی تر و بادوام تر باشد. در آب و هوای مختلف به خوبی خود را حفظ می کند و خطر آسیب رطوبت و پوسیدگی کمتری دارد که نگهداری آن را در طول زمان بسیار آسان تر می کند.

چوب عملیات حرارتی شده

همچنین به عنوان Thermowood شناخته می شود، این یک گزینه چوب پایدار است که به راحتی آب بندی و محافظت می شود. ظاهر زیبایی دارد و طی فرآیندی بدون مواد شیمیایی با استفاده از گرما، بخار و آب تولید می شود. در برابر آسیب رطوبت بسیار مقاوم است و یک انتخاب عالی برای پروژه های DIY است.

سبک های طراحی

کنده های چوبی

چوب فوق العاده همه کاره است و به راحتی می توان آن را در طرح های بی شماری دستکاری کرد. من دوست دارم ببینم صاحبان خانه خلاق می شوند و خود را از طریق ترکیب مواد مختلف، انواع چوب های متنوع، رنگ های پویا یا الگوهای متمایز ابراز می کنند. برای به جریان انداختن خلاقیت، در اینجا لیستی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی برای جلیقه و انواع چوب آورده شده است تا شما را در مورد فضای جدید خود رؤیاپردازی کند.

کلیپ بورد

سایدینگ clapboard که به عنوان سایدینگ اریب یا لپ نیز شناخته می شود، یک سبک سایدینگ سنتی است که قدمت آن به صدها سال قبل می رسد و هنوز هم بسیار رایج است و به دلیل دوام آن مورد قدردانی قرار می گیرد. تخته ها از طول به شکل کیک بسیار کم بریده می شوند و سپس به صورت همپوشانی با اولین تخته در پایین دیوار قرار می گیرند.

لت ها قابل اعتماد هستند و در هنگام بارش باران به اندازه کافی آب می ریزند. پیمانکاران می توانند میزان همپوشانی بین تخته ها را انتخاب کنند - هر چه همپوشانی بیشتر باشد، ساختار قوی تر است. این سبک خاص نیاز به نگهداری منظم معمولی چوب، از جمله رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی معمول دارد. درزبندی بین تخته ها همچنین می تواند خطر آسیب های جوی را کاهش دهد.

تخته های مستطیلی

عرشه مستطیلی شبیه به کاربرد تخته کف است، اما در این مورد تخته ها روی هم قرار نمی گیرند. این منجر به ظاهر تمیزتر، اما زیبایی شناسی بافت کمتر می شود. شما ممکن است این را در خانه های مدرن یا برای استفاده در لهجه های چوب ببینید.

تخته و چاقو

سایدینگ رایج دیگر، این سایدینگ سنتی است که به صورت عمودی با استفاده از تخته های پهن با فاصله یکنواخت روی دیوار آماده شده و میخ زدن نوارهای باریک چوبی (معروف به چوب) بر روی شکاف ها نصب می شود. این اجازه می دهد تا چوب بدون آسیب رساندن به دیوار، در صورت نیاز منبسط و منقبض شود. اگر می‌خواهید به فضای بیرونی خود حالتی مدرن و التقاطی بدهید، از عرض یا رنگ‌های مختلف بر روی تخته‌ها و چوب‌های خود استفاده کنید تا به عمق و طراحی اضافه کنید.

کاشی و سقف

خانه چوبی تیره

زونا و شیک کاربرد مشابهی دارند، اما زیبایی شناسی بسیار متفاوتی را ارائه می دهند. زوناهای سایدینگ چوبی به دلیل تطبیق پذیری، سهولت نصب و ظاهر یکنواخت محبوب هستند. زونا برای دیوارهای کمتر معمولی مانند آسیاب های گرد یا برجک ایده آل است.

چفت ها شبیه به زونا سنتی هستند، اما به طور قابل توجهی ضخیم تر هستند. آنها به دلیل دوام و زیبایی شناسی خشن شناخته شده اند. بر خلاف زونا، چوب‌ها ضخامت ثابتی ندارند و به صورت یک الگوی همپوشانی که از پایین شروع می‌شود، به سایدینگ می‌چسبند. بیشتر شیک ها و زونا در چوب قرمز یا سدر برای نمای بیرونی زیبا و روستایی موجود هستند.

افت کانال

سایدینگ دراپ کانال ظاهری روستایی ایجاد می کند و یک انتخاب محبوب برای کابین یا کلبه است. تخته ها را می توان به صورت افقی، عمودی یا مورب نصب کرد. یک طول هر تخته آسیاب می شود و در امتداد لبه بلند دیگر، یک شکاف کوچک در پایین تخته بریده می شود. هنگامی که تخته ها به یکدیگر متصل می شوند، یک همپوشانی تشکیل می دهند که بدون افزودن تاقچه ای برای جمع آوری آب، چوب های ظریف را نشان می دهد.

یک کاج گره دار زیبا یا چوب خشن دیگر برای پوشش کانال های قطره ایده آل است. لبه اریب و همپوشانی جزئی بافت جالبی ایجاد می کند که این طرح را از سایدینگ صاف معمولی متمایز می کند. رنگ آمیزی، آب بندی و شستشوی دوره ای برای آستر ناودان مورد نیاز است.

زبانه و شیار

سایدینگ زبانه و شیار یکی از قوی ترین کاربردهای سایدینگ چوبی است. مانند کانال قطره، زبانه و شیار با آسیاب کردن یک شیار در یک لبه طولی یک تخته و یک زبانه مربوطه در لبه مقابل ایجاد می شود. زبانه و شیار به هم متصل می شوند تا در تمام طول هر تخته تماس ایجاد کنند. این روش را می توان در جهت عمودی، افقی یا مورب طراحی کرد. می توان آن را در یک برش خشن یا صاف اعمال کرد و با کاج گره دار یا چوب سبک به بهترین شکل به نظر می رسد.

تنه شکافته

خانه چوبی

وقتی کلبه سنتی در جنگل را تصویر می کنم، همیشه یک کابین چوبی خرد شده را تصویر می کنم. در محیط های جنگلی، این طرح های سفارشی راحتی و راحتی زندگی را ارائه می دهند. در سبک رایج، سایدینگ چوبی از چوب‌های سخت مانند سرو، سرو یا بلوط با پوسته طبیعی متصل شده ساخته می‌شود. بخش اره شده از کنده به دیوار آماده شده متصل می شود تا ظاهر کنده های جامد را ایجاد کند.

ورق چوب

سایدینگ روکش چوبی که به عنوان سایدینگ کامپوزیت نیز شناخته می شود، اغلب کم هزینه ترین گزینه برای مواد و نصب است. می توانید ورق های کامپوزیت چوب (مانند تخته سه لا) را خریداری کرده و به صورت عمودی، افقی یا مورب به دیوارهای آماده شده بچسبانید.